19.4.09

Lapan Belas April

Lapan Belas April

Senja ini syahdu.
Dalam lidah membunyi huruf berbaris,
didatangi aku semacam rasa.
Jauh dari sudut paling dalam.
Sukar aku lokasikan.
Sukar aku coretkan.

Dalam syahdu,
menitis ia atas helaian.
Sejurus kututup naskhah itu.
Membiar ia terus berlari,
di kulit pipi.

Apa tingkah aku selama ini?
Apa usaha aku setakat ini?
Perintah dan larangNya,
ada aku turut sepenuh?
Gundah jiwa memikir.

Di senja syahdu ini,
genap 19 tahun diberi ruang nafas.
19 tahun dikurnia nikmat,
tiada tertanding.

Terbau aku sesal.
Jarang hati mempamer syukur.

*diam*


Aku masih ada masa mungkin.
Tak guna menyesal cuma.
Tekad senja ini,
usaha mengapai sempurnanya hamba.

Allah.
Aku damba semata redhaMu.
Tuntun aku jadi manusia yang Kau mahu.
Aku rayu.
Kembalikan aku dalam sebenar iman.

nurhdyh
8.46 p.m 17/04/09
Irbid, Jordan

12 komen:

PuteriBonda Anis said...

ops..
dayah..
sori2..
hepi belated bufday ea..
ms tue nisa ngh final exam yg last paper..
terlupa lak nak wish dayah..
nisa tau bfdy dyh pd 18 april..
tp, terlupa lak nak wish..
sori ea..

=(

megaa said...

to nisah:

hehe.
thanks.
takpe, faham je.
kire baru lg r abes exam.
so, camne?

Anonymous said...

dayah!!!
sori la lmbat wish besday...
ak bsy r..hek!!
skang ngah exam....
may Allah bless u always...

em... ak wish smg ko bjaye la abis thun 1 nie....

megaa said...

to esyah:

anyway thanks.
tak kisah pon lambat ke ape(^_^).
haha.

tgh exam ek.
wat leklok tau.
insyAllah, ameen.

p/s:sampaikan salam aku pada Kiah ye.

Anonymous said...

dayah...

pndai ko berpuisi an...
congr8s r...
hahaha...


best puisi2 ko....

megaa said...

haha.

ko bace semua ke.
ish...
malu le ak.

p/s:ak tulis ikut suka hati ak
je.=)

fieqa said...

salam!!

dayah!!....


erks, sowie2 lambat....
dush3~~..sowi ek byk2..

heepy belated birthday dayah!..
May Allah blesses u!..
moga trus berjaya di bumi jordan tu,insyaAllah..

=)

salam ukhuwah fillah..
camne studi dayah?.
lme x chat ngn korg2..zati n afie sume2..
grr~..hee!..bz cket~

fieqa said...

bile baca balek sajak nie..
Ya Allah, dalam betul maknanye..
teror la ko karang2 nie.
ngeh3~~

megaa said...

to fieqa:
wsalam fieqa!
tak perlu sori pon.
hehe.

terima kasih.
ameeen, insyAllah.

biasalah kite sume busy.
haha.
study?!
skrg tgh pecut(pecut la sgt)
3/5 nnti exam stat.tp before tu
kte g sukan kat mu'tah so kene study awal le.men ping-pong.huhu.

p/s:ak tulis bila mood tu dtg.bila tiba2 terfikir je terus ak conteng kat mane kertas.haha.men taram sajer...

fieqa said...

ohhh...

wahh3..men ping-pong ek..
bagus2..
xde lari2 an ke..
mesti ko masuk ek.
ko dala kaki pecut..ngehhh3...

kem salam zati n afie eh..
jap, dowg ader blog ke.
nmpak dia follow ko.
tp sat,
korg ader blog y share reramai kan.

megaa said...

haha.
ak dh berat.
tak mahu msuk lari dah.
ak mne ade kaki pecut pon.

insyAllah.
haah, tu blog ramai2.
blog batch.
girls only.(^_^)Y

PuteriBonda Anis said...

exam?
okla..
tatau result caner nie
hihi..

=)