23.2.09

Hijau itu damai


Assalamualaikum wbt.


Saya jatuh hati.Jatuh hati pada kehijauan sepanjang perjalanan ke jaami'ah.Rasa tenang dengan pemandangan seluas mata melihat itu.Waktu saya mula-mula sampai, sepanjang perjalanan hanyalah padang jarak padang tekukur di kiri dan kanan.Tapi ada juga penempatan dan kebun-kebun pohon zaiton yang merimbun di sekitarnya.Masakan tidak kerana saya sampai di sini dulu pada musim panas. Sejak musim sejuk tiba kelihatan rumput-rumput kecil hijau segar mula melata memenuhi permukaan bumi.Hujan yang turun membawa sebuah penghidupan rupanya.=)Sebuah penghidupan yang menyumbang kepada penghidupan yang lain.Namun penghidupan itu pasti akan bertemu pengakhirannya satu masa nanti. Memerhati,merenung dan berfikir mendekatkan jiwa kepada pencipta yang esa.


"Dan di bumi Allah terdapat tanda-tanda(kebesaran Allah)bagi orang-orang yang yakin, dan(juga)pada dirimu sendiri.Maka apakah tidak kamu memperhatikan?"
~Adz-Dzariyat:20-21


Saya telah ditag oleh Umai dan Nisah sebenarnya tapi tak buat-buat pun lagi.InsyAllah ada kelapangan nanti saya buat.Takde mood lagi nak selesaikan tag.Kenapa ya?Sepatutnya freshie macam saya ni la yang bersemangat.hehe.



Nota kaki 1:sejak kebelakangan ni selalu terimbas detik-detik mula menjejakkan kaki di sini.Segala terasa terlalu asing saat itu.Tapi hari ini terasa ia adalah takdir terindah dariNya buat diri.

Nota kaki 2:Malaysia tetap di hati.Tak sabar sangat nak balik!=)

0 komen: