2.7.09

Oh, ada anugerah la.

Assalamualaikum wbt.



task 1:done.

1:orang yang bg saya award ni nama dia zulaikha.orang panggil dia zul.orang pertama yang jadi pengikut saya(follower).=P

2:kami bakal berjiran.saya akan pindah ke duwwar kubbah tak lama lagi.zul, kena datang tolong kemas ye.=P

3:saya suka gambar dia yang tengah angkat tangan berdoa dalam sebuah masjid di Turkey.pecah perut gelak.gila 'fake'.haha.zul, jangan marah.

4:antara orang terawal yang saya kenal dalam dunia blogging.

5:masa kat intec saya tak kenal sangat zul.bila datang sini saya mula mengenal hati budinya.cewah.

6:extra.suka shopping ngan zul.hari tu jalan sampai kaki melecet.dahsyatkan.haa, dia suka shopping beg.hari tu sampai 2 biji sekaligus dia angkut.=P

task 2:done

1:kalau tak suka satu benda atau perkara, saya akan diam.tapi saya selalu diam bukan sebab tak suka apa-apa tapi sebab tiada idea.

2:tak pandai berterus terang.terlalu risau akan menguris perasaan sesiapa sampai menguris perasaan sendiri.

3:jadi blurr bila berada di tempat yang ramai orang.santai bila bilangan manusia berpatutan.

4:sensitif.mudah'hujan'.

5:sentimental.perkara sekecil serangga di mata mereka boleh jadi amat besar di mata saya(maknanya)

6:saya satu-satunya anak mak dan ayah.orang kata 'mesti manja ni'.mak jawab 'haah'.tapi saya tak rasa pun yang saya manja.pelik.

7:suka yang puitis.jatuh hati dengan bahasa langit.tapi bukanlah yang bergaya tipikal.

8:mudah bosan dengan sesuatu gadget setelah semua di'explore'.

9:tak up-to-date sangat dengan lagu-lagu atau apa-apa jenis nasyid.dengar lagu yang dekat di hati berulang-ulang kali pun takpa.

10:mahu berubah jadi yang lebih baik.

task 3:done.

10 penerima?!banyak sungguh.sekali description tu.oh.no.no.no(gaya gerak2 jari telunjuk)

nak bagi kat nad la.sebab blog dia entri-entrinya selalu yang bermanfaat.bila la saya nak jadi macam dia*sigh*

juga nak bagi fieqa dan nisa dan umai dan dila.(org2 yang ada dalam kotak pengikut)=P

p/s:kalu rajin buatlah.tak paksa.kalu buat tinggalkanlah pesan.boleh saya lihat.

15 komen:

almuhsineen said...

erk. dayah nie. adeh. habes pecah rahsie zul . kantoi2 . haha :D

anyway, tq sbb wat ye. hehe.

ps : nanti kalo dayah nak masuk rumah habaq kat zul tau!!!! leh dtg tlg2 :)

megaa said...

hehe.
terpecah rahsia pulak.
biasala kita kan wanita.
hoho.
(zul tak marah kan?)

sama2.

p/s:insyaAllah.skrg mcm dilema lak.bila nak tido umah tu.brg2 keperluaan suma agak lengkap dah jugak.huu~

almuhsineen said...

hehe. takpe. zul x marah. mmg kenyataan pun. haha. nanti kte shopping same2 lg ye :D

selamat masuk umah baru la ye :)

arfie said...

2 zul: hehe.. smpai da masuk umah baru zul dtg ye.. mana janji manismu utk tlg ktorg.. hehe.. gurau je... lg satu, gambar tu nk gelak klu tngok..tp xpe bley berlatih tuk berlakon ngn lebih baik..

2 dayah: xpe mudah hujan drpd xde perasaan..hehe

megaa said...

bg kite lakonan zul cukup mantap.nampak sungguh 'fake'.suka yang 'fake'tu.=P

kdg2 mudah sangat.huu~

almuhsineen said...

to arfie : hehe. sorry arfie. zul ada kerja waktu korg masuk rumah hr tuh.

to dayah : xpe2. lepas ni zul masuk kelas lakonan ye. haha. biar yg 'fake' tuh jadik real. :D

megaa said...

to zul:

haha.

p/s:sometimes the fake is needed for something to look real.=P

sayasukezuljadimodelsaye said...

amboi zul..sedap nmpk kene puji lakonan..dah jd famous-bcoz-of da-fakeness-superstar,lupe director ye..haha

Unknown said...

uka yang puitis.jatuh hati dengan bahasa langit.tapi bukanlah yang bergaya tipikal.


oh...penggunaan tipikal itu...
masih keliru,

yang bagaimana, cik hidayah label sbgai tipikal..

Unknown said...

suka*

megaa said...

to bahaqi:

em...

1)contohnye banyak penggunaan hiperbola,epifora(betul ke ni.tak tahu sgt.=P)yang dah biasa dlm puisi kebanyakan.

cth:seluas langit.sedalam lautan api.dan bla bla.

2)bahasa yang bercampur tinggi rendahnya.mungkin perkataan y terlalu bombastik.sebab saya tak faham sangat.=)

3)lebih2 lagi kalau perkataan yang dimelayukan dari perkataan inggeris yang tak sepatutnya dimelayukan pon,bg sesetengah org mungkin puisi tu nampk canggih dan puitis,tp saya kurang berkenan.sedangkan bhs melayu sendiri byk perkataan2 yang menarik dan unik.

megaa said...

p/s:jgn ckp saya label puisi2 berciri sebegini tipikal.segan.mcm saya bagos sgt pulak.huu~

megaa said...

haa...

yang ke 2) tu terkecuali dari tipikal.sebab tu kelemahn saya sendiri.contoh puisi boneka anda tu.saya kena baca banyak kali,tenung lama2.=P maklumlah karya faisal tehrani junior.

Unknown said...

oh, siapa faisal tehrani junior? mahu kenal gak...haha:p

megaa said...

sudah gaharu cendana pula...

(berlalu pergi sambil buat muka tak tahu.:p)