4.3.09

Tag dari Nabilah

Assalamualaikum wbt.


1. How old are you?
Sweet 18.muda lagi kan? =P.Lagi 44 hari umur saya akan menjadi 19.Ya Allah, I'm hitting 20! Tak sangka dan cuak.

2. Are you single?
Maybe.haha. =P (saje nak timbulkan spekulasi).Of course I'm single. Single is simple right? =)

3. At what age do you think you’ll get married?
Between 24 to 25.We plan Allah decides.Allahu 2a'lam.

4. Do you think you’ll be marrying the person you are with now?
Of course not because nobody with me now.haha.

5. If not, who do you want to marry?
Someone sentimental.haha.Jodoh yang dah Allah tetapkan adalah yang terbaik.InsyAllah.

6. Do you want a garden/beach or a traditional wedding?
Traditional.Macam biasa cukup.Dapat jamu orang makan dan sebarkan perkahwinan.Itu kan objektifnya.

7. Your ideal motive?
Tak terfikir.

8. Where do you plan to go on a honeymoon?
No where. Just want to spend all my leaves with him at our home and going to our relatives' houses after married hopefully. Then I'll follow him where ever he want to bring me. I don't care as long as I can be with him all the time.=P (tak boleh bla ayat menggeli)haha.

9. How many guests do you think you’ll invite?
Jiran tetangga, keluarga, saudara mara, sahabat handai mak ayah dan saya.Kiralah sendiri ada berapa.

10. Do you want an extravagant wedding or a simple wedding?
Simple and modest.Kita kan elok bersederhana,yang penting masjid yang dibina tu kekal sampai bila-bila.Tak gitu?=P

11. Do you want the traditional vows or something you’d make up on your own?
Cukup dengan apa yang ada masa nikah tu.

12. How many layers of cake do you want?
Tak kisah.Sebab masa tu nanti mesti tak selera sangat nak makan.(makan sikit je, nanti orang lain yang habiskan)haha.Maklumlah baru kahwin la katakan.(ayat geli lagi)=P

13. Do you prefer having your reception at a hotel or a simple place?
Kat depan rumah mak ayah atau kat kampong wan (emm…kalau kat kg. wan nanti ramai tak jumpa jalan pulak.hehe).Rumah wan saya tepi sungai Pahang tau.Rindu.

14. When do you want to get married, morning or evening?
Apa maksud get married? Nikah ke sanding?.haha.Malam lebih nyaman rasanya.Pagi pun best.Segar.Tiada sanding-sanding.

15. You’d rather have your reception outdoors or indoors?
Both.Outdoors sikit(tengah jalan.yang ditutup la)indoor sikit.Yelah takkan nak suruh semua duduk luar.Kenduri ni kan buat sekitar kawasan rumah saja.=)

16. Do you like a grand entrance for your bride?
No need.Payung pengantin yang pengapit pengang tu pun cukup.Yelah,mana tau tiba-tiba panas terik ke atau hujan ke.haha.Malaysia kan khatulistiwa.Harr biketirr.

18. Name the song/tune you’d like to play at your wedding.
Selawat yang pelbagai.Suka.(baru je terfikir idea ni.kalau tak pasang apa-apa nanti macam suram la pulak.kan?)

19. Are you a morning person or a night person?
Orang pagi kot.=P.So?(apa kaitan dengan wedding plan?!)

20. Do you want a solemn ceremony or a light one?
Macam biasa ikut adat tapi tak bertentangan dengan adab(syariat).

22. Describe your ideal husband/wife.
Someone sentimental.haha.lagi.Saling melengkapi antara satu sama lain.Kekurangan dia adalah kelebihan saya.Kekurangan saya adalah kelebihan dia.So sweet.=)

23. Do you prefer fine dining or just the normal spoon & fork/knife?
Bare hand.Kita kan orang Melayu.Sunnah Rasulullah jilat jari bukan jilat sudu.

24. Champagne or red wine?
Astagfirullah al 2'zim haram tu, minum bandung cincau nak tak?

25. Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
Days after.Berapa bulan lepas kahwin pon okay.Dekat-dekat je pon tak kisah yang penting meaningful and romantic.haha=P

26. Money or household items?
Money. With money you can buy anythings including household items but never love.

27. Who will pay for the bills?
Dia sepatutnya, tapi saya kan baik jadi kami bayar sama-sama la.=P

28. Are you ready for married life?
Not yet. I'm still young. Still lots of duties I've to do and still lots to learn.=)

29. Do you think you will still be a virgin until you get married?
InsyAllah.Maruah tu.Mana boleh buat main-main benda ni.huhu.

30. Will you always be true to your wife/husband?
InsyAllah.

p/s:Psst...dear,you can always count on me.=)

31. How many kids would you like to have?
Ikut rezeki dari Allah.The more the merrier.Mampukah?huhu

32. A new house for a newly wed or an old one?
Yang sedia ada cukup.Nanti dah tak muat baru pindah rumah baru,okay.

33. What kind of cuisine would you like for your wedding?
Masakan kampung Melayu.(bukan masakan kampung Arab ye!tapi mungkin nak sediakan jugak la baru ada kelainan)

34. Will you record your honeymoon in a CD or DVD?
Mana-mana pon okay.Yang penting ada memori tercipta.haha.Lagi satu saya nak upah photographer professional boleh?Tak kira nak juga.wee~(kalu ada contact photographer best bagi saya ye.murah-murah sudah kita kan kawan.hehe.)

35. Whose wedding plans would you like to know next?
Nobody.


Nota kaki 1:nah bella.penat aku buat ni tau demi kau.huhu.wajib beri comment.banyak-banyak.=P

Nota kaki 2:yang gambar tu aku malas buat sebab arahan tak lengkap a.k.a tiada.=P

Nota kaki 2:kurangkan kontroversi tingkatkan amalan berselawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w.=)

12 komen:

Anonymous said...

salam dayah~
hahaha..penat je taip byk2 smlm..
meh aku ringkaskan..

nota tgn1: asal jaja nama aku sbg tajuk entry?!haha
nota tgn2: wah2..suke laki sentimentol eh?ahak2..ok la tu :p
nota tgn3: alahai..lupe lak nk ckp psl tag gmbr skali tu ~,~
nota tgn4: terima kasih! first time tag org snanye..ahak3..

megaa said...

to super_abie:
wsalam
dugaan je tu.hehe

reply:
nota kaki 1:saje la aku nak bagi publisiti murahan kat ko.haha.
nota kaki 2:boleh ke?ade tak y sentimentol?haha.
nota kaki 3:alhamdulillah
nota kaki 4:sama-sama.aku tak nak r tag org.wee~

Anonymous said...

nota tgn 1: cehh..publisiti murahan..cmni aa ko..hahahak~

nota tgn 2: aku rs cm xde je sentimen tol tu?haha..

dayah sengal~ :p [no offense]
weE~

jumpa di API esk! smoga ko hangit dipanggang~ lol..

megaa said...

to agent106:
reply:
nota kaki 1:aku rasa pun macam susah nak cari.hopefully yang masih ada tu aku yang punya.huahua.

p/s:tak bek la doakan aku hangit.jahat tol.sama-sama jadi daging bakar ye.boleh makan.=P

PuteriBonda Anis said...

hihi..
dayah..
klu nak kawen t jgn luper ajak!
wii~~

=D

megaa said...

to anis:
insyAllah.
nisah tu jgn lupe kat kte plak.
tggu kte balik @ time cuti ek.
hehe.

Anonymous said...

haha..ape la..so, jd daging bakar tak td? haha..aku takla terbakar sgt, sb prog ok je..hee~
slamat mula ke jamiah!!
lebihkan blajar, kurangkan online! lol..nasihat utk kamu dan saya..dia xde? xde2..haha..mesti ko xphm an? abaikan :D

nabnabnab said...

wei..aku pening la..asal name aku kuar macam2 ni?! =.=..tensen den..

megaa said...

to arebichan a.k.a supernabil a.k.a super_abie a.k.a agent106:

tu la tak baca bismilah dulu kot.
hoyeah!belajar semula.
aku nak kurgkan dengan sungguh ni.
kte janji ye.=)

p/s:taknak abaikan.ape maksod ko?die y sentimentol 2 ke?(dengan gaya sengal)haha.=P

umairah said...

owh...baru aku tau yg dayah ni gatal rupenye pas bc tagged yg die post...
ish3 dayah...sabo ek...
blaja rajin2 jd doc dlu baru leh kawen..hak3...

megaa said...
This comment has been removed by the author.
megaa said...

to umai:
huwa3.
gatal ke?
insyAllah aku blaja rajin2 dulu,
jadi doc dulu,pastu bru kawen.
boleh umai?

p/s:doakan aku di sini ye.exam dh dekat.
huu~