18.5.09

Musim Panas dan Aiskrim

Assalamualaikum wbt.

Fuuh...alhamdulillah sampai rumah akhirnya.Kat luar tu panas betul.Bila dah sampai rumah rasa macam tak nak keluar sampai bila-bila(ada unsur hiperbola).Ini baru 33 darjah celcius.Hidayah tolong.Tolong jangan merungut tak tentu pasal dengan kepanasan.InsyaAllah ada hikmahnya.

Alhamdulillah hari ni hari akhir 2nd exam bagi 2nd semester.Exam practical ni memang menguji emosi la saya rasa.Menguji tahap kecuakkan anda dan menilai tahap ingatan anda dalam masa singkat(memandai je).Itulah, kalau cuak dan panic tak bertempat macam mana nak jadi doktor.Macam mana nak bekerja kat emergency department nanti.Satu kesilapan kecil saja boleh buat melayang nyawa insan tak bersalah.Jadi, latih diri anda supaya tenang dalam setiap tindakan dalam apa jua situasi ya.Mula dari sekarang okay.

Tadi dalam perjalanan pulang dari jaamiah saya singgah pasar.Beli barang-barang keperluan dapur yang dah ketandusan(terasa mcm isteri solehah).hehe.Dari jauh saya dah nampak kedai2 menjual aiskrim.Erm...memang sinonim la dengan cuaca terik tapi tak sedar yang diri tu batuk tak berapa nak elok lagi.

Saya pun meninjau-ninjau aiskrim dari tempat display tu seperti orang yang dah 7 tahun tak makan aiskrim.Ala...aiskrim yang di'scoop' tu.Si pekedai hanya memerhatikan tingkah saya dari dekat.Tunjuk punya tunjuk, perhati baik punya kat tempat display tu akhirnya dengan tak semena-mena saya mintak aiskrim diluar tempat display, yang dalam kon(y murah sebenarnya)=P.Semangat pakcik tu gelakkan saya okay.Saya pun nak tergelak sbb dengar gelak dia.ahahah.(^_^)

nota 1:merepek je hari ni.

nota 2:hello, final exam histo tinggal 2 mmg je lagi.berusaha!usaha sungguh-sungguh.

nota 3:nak pergi jauh dari alam realiti sekejap.salam.

p/s:gambar asikrim tuh nampak tak tempting langsung la pulak.huu~

4 komen:

Anonymous said...

dayah kt cne ade swine flu???
hahaha

megaa said...

to esyah:

jordan free of swine flu-jordan times cakap.hee~

kes2 terpencil tak pulak ak tau.=P

tp y pntg skrg kteorg xley nk g jln2 ke luar negara(perintah berkurung.cam darurat lak)hua3.

sbb takOt infection la kan.
tapi balik mesia je bley.

ناضرة said...

yup. blik m'sia je bley. *wink*

Anonymous said...

kt msia pown da ad kes....=(