25.5.09

Intabeh a.k.a Perhatian

Assalamualaikum wbt.

'hari ni aku keluar rumah dalam trauma.trauma pada lelaki.terutamanya yang arab.huhu.tapi bukan sebab diapa-apakan.aku jadi trauma bila baca nasihat kakak senior aku kat blog dia.mereka sangat menakutkan bila musim panas katanya.sebelum ni aku ambil mudah saja.takkan la jadi macam tu fikir aku.tapi jangan main-main.malang tidak berbau.hanya badan yang berbau.=Pserius aku sangat takut dengan lelaki.tolong.walaupun dia sebenarnya baik.adakah aku dah berburuk sangka?tapi kita kena ambil langkah berjaga-jaga'

apa nak buat pabila:

1)kamu nampak lelaki tu pandang semacam kat kamu-->buat muka kerek nak mati.lepas tu lempar pandangan kamu jauh-jauh dari dia.jalan cepat-cepat.

2)ada orang lelaki entah apa-apa call kamu tak sudah-sudah-->divertkan saja call itu kepada kenalan lelaki dalam contact kamu.insyaAllah dia akan stop.malangnya henset aku takde butang fungsi divert.huu~boleh juga kalu reject call'

3)elakkan duduk di sebelah lelaki didalam bas ke jaamiah.malangnya tadi aku terpaksa duduk sebelah lelaki.tak sempat aku nak turun semula.bas dah jalan.sudah la aku trauma.tapi aku tengok di tangannya ada nota medic.dia mesti budak medik.doa aku orang educated akan behave educated gak.huhu.alhamdulillah.

4)lagi satu harap kita dapat behave bila di perjalanan.jangan dok huha2.jaga aurat.jangan jadi catalyst!

5)lain kali la sambung.

nota 1:kata ganti diri dah berubah.

nota 2:kalu aku bad mood orang mudah perasan kenapa ek?huhu.maaf.tak berniat pon.tolong ajar aku mcm mana nak bagi protein2 ni tidak terlalu mangawal emosi.

nota 3:tiba-tiba aku rasa sangat fragile.aku perlukan........doa yang terbaik.jangan berhenti.insyaAllah akan tiba masanya.

0 komen: