19.10.09

Dari Mata Aku

Tadi,
petang.
Dalam perjalanan ke kelas quran.

Satu pemandangan buat aku tersenyum sendiri-sendiri.

:)

Di sebalik teksi kuning di depan rumah itu aku lihat ada beberapa orang anak lelaki berlari-lari anak.
Gelak tawa mereka hiasi suasana petang.

Tiba-tiba keluar seorang lelaki dengan tergesa-gesa sambil sebelah tangannya mengendong seorang bayi perempuan yang comel.

Kemudian ditariknya tangan salah seorang anak lelaki di depan rumahnya itu.
Tangannya dipegang dengan kemas lalu disepak-sepak punggung anak lelaki itu dengan kakinya yang berkasut beberapa kali sambil berkata sesuatu yang tidak jelas di pendengaran aku.
Dia usaha untuk melepaskan diri.
Namun,
sama sekali gagal.
Sedikit cemas.
Setelah itu ditariknya pula anak lelaki yang kedua.Lalu dilakukannya lagi perkara sama.





Dua anak lelaki tersebut berlalu dari lelaki tadi sambil mereka mengekek ketawa apabila dilepaskan.

Aku senyum.

Haha.gelak dalam hati seraya bermonolog...
'oh macam ni eh orang arab bergurau dengan anak.gila ganas'


Tapi aku dapat nampaklah pada sepak-sepak si bapa itu ada sesuatu.
Sesuatu yang kita panggil sayang dan kasih.
Aww.

3 komen:

umairah said...

weyh siyes ke die bergurau camtu???
dahsyat r..

megaa said...

betul.
mula2 aku tgok,igt laki 2 marah kat budak2tu.

pastu die dgn budak2 tu gelak2.kira sepak2 manja y nampak mcm penderaan.

sbb tu kot org2 arab tough.dari kecik dah ajar cam2.

SaKINahMASron said...

haha.. unpredictable la dorg ni~