29.10.09

Potret

Assalamualaikum wbt.

Takde benda nak tulis, cuma tiba-tiba teringat satu masa dulu saya pernah lukis sebuah potret.Potret ibu.Di rumah masa tu tengah cuti lepas SPM.Satu-satunya potret yang saya habis melakar seluruhnya.Selalunya hangat-hangat tahi ayam je saya ni:P

Saya juga sebenarnya tak rasa saya boleh melukis potret, tetapi disebabkan pengaruh dan dorongan seorang rakan saya mencuba.Dan saya rasa hasilnya okaylah.Lepas siap je terus tunjuk kat emak.Excited gila.Macam budak.

Emak gelak dan terkejut bila saya tunjuk potret itu.Saya tak pasti.Adakah emak rasa itu gambarnya ataupun tidak.haha.Tapi pada mata saya memang sebijik la.Tak macam potret-potret percubaan lain.

Hurm.....kat mana agaknya potret tu eh?Saya tak ingatlah saya letak kat mana.Sudahlah baru pindah rumah.Ada kemungkinan dah terbuang atau tertinggal di rumah lama.Harapnya ada lagi rindu sangat nak tengok semula titik peluh beberapa hari tu demi emak dan boleh nanti saya upload di sini:)

Kenapa saya tiba-tiba cakap pasal ini?Semalam dalam perjalanan pulang dari jaamiah saya terfikir dah lama saya tak melukis.Dulu hobi saya melukis, err tapi bukanlah pandai mana pun melukis.Harapnya lepas ni bolehla kembali aktif melukis di waktu lapang, activate sikit your right brain activity tuh...

2 komen:

umairah said...

owh same..
umai pon ske melukis potret...
lpas ni leh r lukis potret umai ye dayah.

megaa said...

oh yeke.

hehe.
tapi tangan dah keras skrg ni.
nanti2 la practis balik.